Főoldal > TUDTA-E? > Az Omega3 hozzájárul a szív- és érrendszeri kockázat csökkentéséhez
5.12.2010
Az Omega3 hozzájárul a szív- és érrendszeri kockázat csökkentéséhez
Az eszkimók a Föld legtöbb húst fogyasztó népe, és mégis közöttük a legkisebb a halálos kimenetelű szívbetegségek előfordulása.
Táplálkozási szokásaikat kutatva arra a következtetésre jutottak, hogy szinte kizárólag az Északi-tenger halait fogyasztják (lazac, makréla, hering). Ezek a halak növényi planktonokkal táplálkoznak, amelyek gazdagok Omega-3 zsírsavakban, ilyen formán az Omega-3 zsírsavak a halzsír fő összetevői. A hal olyan anyagokat tartalmaz, amelyek értékesek az ember egészségére. Tehát a titok a hal húsában rejtőzik. A káros koleszterin (LDL) a vérükben nagyon alacsony, a hasznos (HDL) pedig igen magas. Az eszkimók tápláléka gazdag EPA és DHA, valamint más halolajokban.
A kutatások azt is kimutatták, hogy ezen tápanyagok fogyasztása 50%-al csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek megjelenését. Mindkét sav - az Omega-3 összetevői - gátolja a trombociták felszaporodását, amivel csökken a vérrögök képződésének és a szíverek elzáródásának valószínűsége, ezzel megelőzve a szívinfarktust és az agyvérzést. Csökkentik a magas vérnyomást, védve az artériákat a lerakódások képződésétől. Biztos és ellenőrzött gátat szabnak az összesített vérzsírszint növekedésének (trigliceridek).
Az Omega-3 szedésével a krónikus fáradtság jelentősen csökkenthető, ugyanúgy a lehangoltság (a depresszió kísérője) is, mert hatásos kedély-javító. Fontos az Omega-3 jelenléte a terhesség és a szoptatás ideje alatt is. A magzat és a gyermekek az anyán keresztül hozzáférnek a megfelelő mennyiségű, szükséges Omega-3-hoz (kb. 1000 mg), ami az agy, valamint a teljes idegrendszer és a látószervek fejlődéséhez nélkülözhetetlen.
Forrás: Dr. Slobodan Raljevic, www.bioteka.hu
KAPCSOLÓDÓ TERMÉKEK